چگونه در بازاریابی با استفاده از افراد تأثیرگذار، اعتماد این افراد را به خود جلب کنیم؟
چگونه در بازاریابی با استفاده از افراد تأثیرگذار، اعتماد این افراد را به خود جلب کنیم؟
چهار شنبه 4 تير 1399 ساعت 9:29 | بازدید : 157 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

چگونه در بازاریابی با استفاده از افراد تأثیرگذار، اعتماد این افراد را به خود جلب کنیم؟

 

موضوع بازاریابی با استفاده از افراد تأثیرگذار این روزها تبدیل به موضوع داغی شده است. بسیاری از شرکت ها هستند که سعی می کنند تا از این روش بازاریابی استفاده نمایند تا بر شمار مشتریان خود بیفزایند و از رقبای خود جلو بزنند. اما سوالی که ممکن است برای بسیاری از افرادی که می خواهند به این شیوه بازاریابی کنند بوجود بیاید این است که برای این که اعتماد افرادی را که می خواهند به عنوان افراد تأثیرگذار برای تجارت ما نقش ایفا کنند را جلب کنیم؛ باید چکار کنیم؟ در این مقاله قصد داریم تا به این سوال پاسخ دهیم.

مقدمه

بازاریابی با استفاده از افراد تأثیرگذار به این معنی نیست که شما یک فردی را پیدا کنید که در شبکه های اجتماعی دارای مخاطبین زیادی است و سپس به این فرد پیشنهادات مالی کنید و در عوض از این فرد بخواهید تا درباره شما چیزهای خوبی بگوید!

بلکه شما باید اول از همه کاری کنید که این فرد به کار شما علاقه مند شود و کاری کنید که خودش از تجارت شما و آن چه که می‌کنید احساس رضایت حقیقی داشته باشد. این نکته را فراموش نکنید که انسان هایی که در شبکه های اجتماعی دارای تعداد زیادی فالور هستند و شما می خواهید آن ها را به عنوان افراد تأثیرگذار پیدا کنید؛ افرادی هستند که مدت ها برای این که به این موقعیت برسند وقت گذاشته اند و ساعت ها برای این که تعداد بیشتری از فالورها را داشته باشند؛ زحمت کشیده اند وصبر زیادی داشته اند. چنین افرادی را نمی توانید در صورتی که علاقه ای به کارتان نداشته باشند؛ مجبور کنید که صرفاً به خاطر پول محصولات و یا فرآورده های شما را تبلیغ کنند!

یک نکته مهم درباره بازاریابی با استفاده از افراد تأثیرگذار که باید درنظر داشته باشید این است که این نوع بازاریابی در حقیقت روشی نیست که به سرعت شما را به نتیجه های مطلوبی برساند. برای این که در این نوع بازاریابی موفق شوید؛ باید اول از همه به خوبی خودتان را به اثبات برسانید. باید ثابت کنید که کار باکیفیتی دارید و حقیقتاً می خواهید تا به مشتریان کمک کنید و گرهی از کار آن ها باز نمایید. شما باید واقعاً با پیشنهاداتی که می کنید همسو باشید و سعی نمایید تا اهداف خودتان را به این افراد تأثیرگذار به خوبی به اثبات برسانید.

همان طور که اشاره شد، کار بازاریابی با استفاده از افراد تأثیرگذار کاری نیست که بتوان آن را یک شبه انجام داد. جلب کردن اعتماد افراد تأثیرگذار و این که آنها واقعاً از شما حمایت کنند کاری است که ممکن است کمی به طول بینجامد و حتی ممکن است سخت باشد که در اذهان و در قلب آنها خودتان را جا بدهید. ولی اگر می خواهید این کار را به درستی انجام دهید باید اعتماد و احترام آن ها را برانگیزانید. باید کاری کنید که از صمیم قلبشان به شما اعتماد کنند.

ولی سوال اصلی که برای شما پیش می آید این است: چگونه می توان کاری کرد که اعتماد افراد تأثیرگذار به تجارت ما جلب شود؟

چگونه می توانید اعتماد افراد تأثیرگذار را به تجارتتان جلب کنید؟

در صورتی که دو مرحله ذکر شده در پایین را به خوبی درنظر داشته باشید و به آن عمل کنید؛ جلب کردن اعتماد افرادی که می خواهند با شما کار کنند کار دشواری نیست. این دو مرحله کار به قرار زیرند:

- مرحله اول: خودتان را به آنها نشان دهید و با آنها آشنا شوید (مرحله آشنایی اولیه)

- مرحله دوم: بازاریابی کنید و سعی نمایید اعتماد آنها را به خودتان جلب کنید (مرحله بازاریابی اصلی)

مرحله اول: خودتان را به آن ها نشان دهید و با آنها آشنا شوید (مرحله آشنایی اولیه)

مرحله اول کار این است که سعی کنید با آنها صمیمی شوید. شما باید به یک شیوه مثبت، با این افراد تأثیرگذار که فکر می کنید می توانند به شما کمک کنند تا تجارت خود را گسترش دهید؛ ارتباط صمیمانه ای برقرار کنید و سعی کنید کاری کنید که آنها به شما اعتماد کنند. در صورتی که شما چنین رابطه ای را با آنها برقرار کنید؛ می توانید انتظار داشته باشید که به خوبی راه را برای اقدامات بعدی که در این زمینه انجام خواهید داد هموار سازید.

به عنوان مثال در صورتی که دیدید که این افراد در شبکه‌های اجتماعی عضو گروه هایی هستند سعی کنید تا شما هم در این گروه ها عضو شوید. فراموش نکنید که در این مرحله شما نباید چیزی را برای آن‌ها بازاریابی کنید و یا نباید چیزی را برای آنها تبلیغ کنید. تنها کاری که باید بکنید این است که چهره حقیقی خودتان را بدون ریا و بدون این که بخواهید خودتان را طور دیگری که نیستید نشان دهید؛ برای آن ها آشکار سازید. در این مرحله شما هیچ گونه تبلیغی نمی‌کنید بلکه تنها کاری که می کنید این است که به عنوان یکی از اعضای جامعه مجازی که این افراد نیز اعضای دیگر آن هستند؛ خودتان را به آنها نشان می دهید. این مرحله تنها مرحله آشنایی می باشد! شما در این مرحله هیچگونه تبلیغی نمیکنید. افرادی که در این مرحله با شما آشنا می شوند در حقیقت نباید شما را به عنوان یک تجارت آنلاینی بشناسند که تنها هدفش این است که بازاریابی کند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که به تمام آنها نشان دهید که شما هم  حضور دارید! فقط همین!

مرحله دوم : بازاریابی کنید و سعی نمایید اعتماد آن ها را به خودتان جلب کنید (مرحله بازاریابی اصلی)

این مرحله مرحله ای است که کار اصلی شما انجام می پذیرد. در این مرحله شما می توانید به راحتی کار بازاریابی را برای آنها انجام دهید. به این دلیل که در این مرحله شما دیگر توسط آنها شناخته شده اید و اعتماد کردن آنها به شما کار آسان تری می باشد. به عبارت دیگر در این مرحله دیگر آنها از قبل با شما آشنایی دارند و بنابراین احتمال این که شما توسط آنها قبول شوید، بیشتر می شود. فراموش نکنید که درست است که افراد تأثیرگذار ممکن است سلبریتی نباشند (البته ممکن هم هست که باشند که در این صورت کار شما راحت تر هم می شود!) ولی در دنیا مجازی، دقیقاً مانند سلبریتی ها ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند که سلبریتی ها در دنیای حقیقی مواجه می شوند. بسیاری از افراد هستند که در دنیای مجازی موجب مزاحمت آنها می شوند و یا این که سعی می‌کنند وقتشان را بگیرند (چون می‌خواهند با این افراد در ارتباط باشند). این افراد تأثیرگذار مزاحمان خودشان را نمی شناسند و به آنها اعتماد نمی کنند. اما وقتی که شما بخواهید محصولات و فرآورده های خودتان را به آن‌ها نشان دهید و برای آن ها بازاریابی کنید؛ کارتان آسان تر از گذشته می شود چون دیگر این افراد شما را شناخته اند و دیگر فکر نمی کنند که شما هم یکی از آن افراد مزاحم هستید!  بنابراین به راحتی شما را قبول می کنند و به پیشنهاداتی که داشته اید فکر می کنند. احتمال این که این افراد شما را در این مرحله قبول کنند نسبت به زمانی که بدون آشنایی و بدون این که آنها از قبل شناختی بر روی شما داشته باشند بخواهید که کمکتان کنند؛ خیلی بیشتر است. به این دلیل که در این حالت آنها از قبل می دانند که شما که هستید و چه می خواهید و بنابراین در صورتی که مرحله اول را به خوبی انجام داده باشید؛ شانس این که شما برای مرحله بعدی هم قبول شوید و موفق شوید که تأیید این افراد را بگیرید که برایتان بازاریابی کنند خیلی بیشتر می شود. این در صورتی است که وقتی که بدون آشنایی از آنها چنین درخواست‌هایی را بکنید؛ این احتمال خیلی پایین تر خواهد آمد.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 40
:: باردید دیروز : 43
:: بازدید هفته : 313
:: بازدید ماه : 287
:: بازدید سال : 1494
:: بازدید کلی : 5994